معرفي 5 فيلم برتر حوزه ارز ديجيتال معرفي 5 فيلم برتر حوزه ارز ديجيتال

رویا نت

معرفي 5 فيلم برتر حوزه ارز ديجيتال

معرفي 5 فيلم برتر حوزه ارز ديجيتال۲۰ شهريور ۱۴۰۱
بيش از يك دهه پيش، مفهوم ارزهاي ديجيتال و بلاك چين مانند بيت كوين ايجاد شد و رواج پيدا كرد. اين مفاهيم نه تنها در زمينه سرمايه گذاري محبوبيت داشته اند، بلكه به صنعت سينما نيز وارد شده و به موفقيت رسيده اند و فيلم و مستند هاي زيادي درباره اين موضوع ساخته شده اند. افرادي كه درك اوليه اي از اين مفاهيم دارند براي توسعه بيشتر دانش خود به فيلم ها و مستندهاي اين حوزه روي آورده اند. اين فيلم‌ ها نشان مي‌ دهند كه چگونه زندگي انسان ها تحت تأثير ارزهاي ديجيتال قرار گرفته است. دانستن پيشينه و روندهاي فعلي فناوري بلاك چين براي افرادي كه به ارزهاي ديجيتال علاقه دارند موضوع مفيدي است. اما در دهه گذشته، فناوري بلاك چين به قدري پيشرفت كرده است كه صرفا مطالعه كلي آن غيرممكن است. به همين منظور، فيلم‌ هاي مستند با محوريت ارزهاي ديجيتال مي ‌توانند در اين امر به شما كمك كنند. در ادامه اين مطلب از تتر ايران، ليست كامل و جامعي از فيلم هاي برتر حوزه ارز ديجيتال گردآوري شده و 5 فيلم برتر ارز ديجيتال نيز معرفي و شرح داده شده اند.

Trust No One: The Hunt for the Crypto King (2022) 

آيا علاقه مند به تماشاي فيلم هاي حوزه ارز هاي ديجيتال ادغام شده با قتل و جنايت هستيد؟ در اين مورد مي توان فيلم Trust No One: The Hunt for the Crypto King كه اولين مورد از 5 فيلم برتر ارز ديجيتال است را به شما پيشنهاد كرد. صرافي ها از اجزاي اصلي ارزهاي ديجيتال هستند كه امكان معامله و خريد و فروش ارزهاي ديجيتال مختلف مانند خريد تتر، بيت كوين و... را فراهم مي كنند. اين فيلم نيز در مورد يك صرافي ارز ديجيتال و صاحب آن است و داستان جري كاتن، موسس يك صرافي ارز هاي ديجيتال را روايت مي‌ كند كه به‌ طور مرموزي در گذشته است. در پي درگذشت او، شركت Gerry  ضرر 250 ميليون دلاري را متحمل شد كه براي بسياري از سرمايه گذاران بسيار دردناك بود. هنگامي كه جري كاتن به طور غيرمنتظره اي از دنيا رفت، بسياري از كارگاه ها ظاهر شدند. به طور كلي داستان اين فيلم حول محور گروهي از سرمايه گذاران ارزهاي ديجيتال  كه در مورد مرگ نا به هنگام بنيانگذار صرافي خود، جري كاتن، و همچنين 250 ميليون دلاري كه گمان مي كنند او از آن ها دزديده است تحقيق مي كنند، در جريان است. فيلم Trust No One: The Hunt for the Crypto King يك فيلم به زبان انگليسي است كه در ۳۰ مارس سال ۲۰۲۲ توسط لوك سيول كارگرداني شده و از پلتفرم نتفليكس نيز عرضه شده است.

Crypto (2019)

Crypto، يكي از محبوب‌ ترين فيلم هاي برتر حوزه ارز ديجيتال است كه در بين مخاطبان اين حوزه بسيار محبوب شده است. Crypto، يك فيلم ساخته شده در ژانر جنايي-درام هيجاني است كه به فناوري ارزهاي ديجيتال اشاره كرده است. از آنجايي كه شخصيت‌ هاي اصلي اين فيلم با پولشويي و ساير اشكال غيرمتمركز پول سروكار دارند، مي ‌توانيد تصويري واقعي از فناوري‌ ها، موقعيت هاي مختلف و اصطلاحات رمزنگاري را در طول فيلم تماشا كرده و با آن ها آشنا شويد. اين فيلم توسط جان استالبرگ جونيور كارگرداني شده و بيو كنپ، الكسيس بلدل و لوك همسورث بازيگران اين فيلم هستند. زماني كه صحبت از فيلم هاي برجسته حوزه ارزهاي ديجيتال مي شود، فيلم كريپتو اولين فيلم با كيفيتي است كه معرفي مي شود. فيلم هاي ساخته شده با محوريت رمزنگاري مي توانند زواياي مختلفي را پوشش دهند. براي مثال، كريپتو تمام ويژگي هاي يك فيلم جنايي هاليوودي را دارد. هميشه ارتباطي بين رمزارزها و فعاليت هاي غيرقانوني وجود داشته است و فيلم جان استالبرگ جونيور جنبه تاريك تر ارزهاي ديجيتال را بررسي كرده و به نمايش مي گذارد. داستان اين فيلم در سايت IMDB چنين روايت شده است: (يك بانكدار جوان وال استريت كه به زادگاهش تنزل رتبه پيدا كرده است، به تحقيق در مورد شبكه درهم تنيده اي از فساد و كلاهبرداري در ايالت نيويورك وارد مي شود كه بر زندگي شخصي و حرفه تجاري او تأثير زيادي مي گذارد.)

(2016) Banking on Bitcoin: Best Crypto Movie Overall

سيستم‌ هاي غيرمتمركز مانند بانك ‌هاي رمزنگاري، دستگاه ‌هاي خودپرداز بيت‌كوين و ساير موارد، ايده‌ هاي منحصر به ‌فردي را به وجود آورده ‌اند.   متأسفانه، به دليل رشد سريع صنعت ارزهاي ديجيتال، بسياري از اعضاي جامعه از آخرين تحولات عقب مي مانند. به همين دليل، يك  نمونه از بهترين و محبوب‌ ترين فيلم هاي رمزنگاري نتفليكس، با عنوان بانكداري مبتني بر بيت‌ كوين ساخته و عرضه شده است كه پوشش عميقي از بيت‌ كوين و فناوري‌ هاي مرتبط را ارائه مي ‌كند. سازندگان فيلم بر روي طيف وسيعي از موضوعات، از جمله ظهور بيت كوين، مباني آن، سازنده و مخترع، چگونگي ايجاد شدن و...  تمركز مي كنند. به طور خلاصه، اگر مي‌ خواهيد يك مرور سريع از توسعه بيت كوين در سال ‌هاي 2008 تا 2016 داشته باشيد، پيشنهاد مي شود اين فيلم را تماشا كنيد. اين فيلم در سال ۲۰۱۶ به كارگرداني كريستوفر كانوچياري ساخته شده و از طريق پلتفرم هاي Amazon Prime Video، Netflix يا Youtube قابل دسترسي است.

Trust Machine: The Story of Blockchain (2018)

 

اگر تا به حال در مورد شرايطي كه منجر به تولد ارزهاي ديجيتال شده است، كنجكاو شده ايد، قطعا بايد فيلم Trust Machine: The Story of Blockchain را به ليست فيلم هاي برتر ارزهاي ديجيتال خود اضافه كنيد. اين فيلم به كارگرداني الكس وينتر به وضوح پيدايش و كاربرد فناوري بلاك چين را توضيح مي دهد. همچنين نشان مي‌ دهد كه چگونه دولت رويكرد خصمانه‌ اي نسبت به فناوري جديد اتخاذ مي ‌كند. به اين صورت كه يا نمي‌ تواند آن را كنترل كند و يا كاملاً اين فناوري را درك نمي‌ كند. همانطور كه يكي از منتقدان درباره اين فيلم نوشته است، «TRUST MACHINE» اولين فيلمي است كه از طريق بلاك چين ساخته شده و متمركز بر بلاك چين نيز تهيه شده است. اين فيلم توسط شركت فناوري سرگرمي SingularDTV و Futurism Studios، ساخته و عرضه شده است. 

The Satoshi Mystery - The Story of Bitcoin (2021)

در بحبوحه بحران مالي كه سال ۲۰۰۹ وجود داشت، فردي با نام مستعار ساتوشي ناكاماتو، اولين ارز ديجيتال كه بيت كوين نام داشت را ايجاد و عرضه كرد. بيش از يك دهه بعد، جهان هنوز هويت واقعي خالق بيت كوين را نمي داند. آخرين پيام او در بيت كوين تاك در 12 دسامبر 2010  منتشر شد و پس از آن ناپديد شد. اين سوال براي همگان مطرح است كه چرا فردي بايد با وجود محبوبيت اختراعش تصميم بگيرد هويت خود را پنهان كند؟ فيلم و سريال هاي زيادي با محوريت هويت ساتوشي ناكاماتو ساخته شده اند كه يكي از آن ها، The Satoshi Mystery  The Story of Bitcoin است كه در سال ۲۰۲۱ ساخته شده و تلاش مي ‌كند تا داستان بيت ‌كوين را از ديدگاه سازنده آن روايت كند. اين فيلم چنين روايت مي شود: «در آغاز سال ۲۰۰۹، در بحبوحه بحران مالي، «ساتوشي ناكاموتو» بيت‌كوين را كه اولين ارز ديجيتال غيرمتمركز و قابل اعتماد بود را ايجاد كرده و سپس در سال 2011  ناپديد شد.» The Mystery of Satoshi تاريخ هيجان انگيز بيت كوين و فناوري بلاك چين را از ديدگاه خالق ناشناخته و مرموز آن بازگو مي كند. 


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/6/28 ساعت: ۰۹ توسط:royanet :